Get a hint from lining lining play of kimono.

We did design of VI and product package of WAGU brand KAGUWA which produces kimono, yukata and Japanese miscellaneous goods. A plum blossom with a prosperous business spirit that is also the motif of CI in WAGU. The shape was expanded in threes, entangled and rebuilt. Kimono has a culture that gives a beautiful design to the lining that looks and hides a little from the cuffs and collar. This time, the package also got a hint from there, and I made it like enjoying the picture of the inside. When you open the lid with snow-whiteness, the landscape of plum blossoms blooms from early to early spring, and you can release a single gourd. And, as for the scent of soap, you can enjoy the scent of plum wine of natural origin. It is a fine item with a high bactericidal effect and fine bubbles.

きものの裏地あそびからヒントを得て

着物、浴衣、和雑貨をプロデュースする株式会社WAGUのブランドKAGUWAのVIと商品パッケージ等のデザインをさせていただきました。WAGUのCIのモチーフでもある、商売繁盛の意を持つ梅の花。その形状を3連展開して絡み合わせて再構築しました。きものには、袖口や襟元から少しだけ見え隠れする裏地に、綺羅びやかなデザインを施す文化があります。今回パッケージもそこからヒントを得て、中面の絵を楽しむような作りにしました。雪のような白さを持つ蓋をあけると、中から初春に咲き乱れる梅の景色が現れる仕組みになっていて、うぐいすも一羽放してあります。そして、石鹸の香りは天然由来成分の梅酒の香りが楽しめます。泡も細かく殺菌効果も高い逸品です。

○client: 株式会社WAGU ○art direction & design: MUZIKA